پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261891
دشمن امروز مي‌خواهد با جنگ نرم و روايت‌هاي نادرست مردم را به‌زانو در آورد
تاریخ انتشار : 1402/06/24 17:17:25
نمایش : 420
امام‌جمعه فارسان گفت: دشمنان امروز مي‌خواهند مقاومت مردم را با جنگ نرم و تصرف در افکار و عقايد و روايت‌هاي نادرست و با بي‌اعتبار کردن قانون رسمي و دستگاه‌هاي قانوني و از بين بردن امنيت کشور را به‌زانو درآورند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: متقين با بهره‌گيري از قرآن و عترت طاهره عليهم‌السلام، انسان‌هاي تربيت‌شده‌اي هستند. ماه محرم و صفر ماه تحت تربيت امام (ع) قرار گرفتن است در قيام امام حسين عليه‌السلام و حماسه کربلا به ابعاد مختلفي از تربيت و روش‌هاي تربيتي حضرت مواجه هستيم که خوب است دقت کنيم و اين برکات را از دست ندهيم.

امام‌جمعه فارسان به پايان ماه صفر و حلول ماه ربيع اشاره داشت و افزود: براي همه‌کساني که مسائل حوزه شيعه و سني، بحث قوميت‌ها و حوادث يک سال اخير در سيستان و بلوچستان را از دريچه امنيت ملي و وحدت ملي دنبال مي‌کنند، سخنان اخير رهبر معظم انقلاب يک چارچوب به‌روزشده يا حداقل يادآوري مجدد نوع نگاه ايشان به همه اين موضوعات در شرايط فعلي محسوب مي‌شود.

وي تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب همان‌طور که خودشان فرمودند با مسائل سيستان و بلوچستان آشنايي شصت‌ساله دارند، قبل از انقلاب آنجا تبعيد بودند، بعد انقلاب اولين سفر خود را به اين استان انجام دادند، سال ۸۱ نيز يکي از طولاني‌ترين سفرهاي رهبري در اين منطقه رقم خورده است؛ اما ديدار اخير رهبر انقلاب با مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان از اهميت راهبردي برخوردار بود.

وي بيان داشت: از حجم اقدامات رسانه‌اي که در يک سال اخير عليه مردم سيستان و بلوچستان انجام شد و مجموع اتفاقات امنيتي و سياسي اين منطقه و حتي يک هفته بمباران عمليات رواني سنگين رسانه‌هاي ضدانقلاب، تکفيري و غربي عليه خواص شيعه و سني پيش از ديدار با رهبر انقلاب، مي‌توان اين‌چنين درک کرد که اين ديدار و محتواي اين جلسه تاريخي تا چه حد اهميت داشت و دارد.

وي اظهار داشت: نبايد اين ديدار را يک ديدار صرفاً طي شده بر اساس اين فرآيندها و حوادث يک سال اخير ديد. مهم‌ترين دليل نيز اين است که شناخت و جنس ارتباط رهبري با مردم، علماي شيعه و سني و موضوعات منطقه جنوب شرق ريشه در يک ارتباط قديمي و خاطره‌انگيز است؛ بنابراين ديدار اخير باوجود اهميت سياسي، امنيتي و گفتماني که داشت؛ ريشه و نشأت‌گرفته از همان ارتباط قلبي و محبت قديمي بين رهبر معظم انقلاب و مردم شيعه و سني اين ديار بود.

امام‌جمعه فارسان گفت: يکي از مهم‌ترين انگيزه‌هاي رهبري از ديدار اخير با مردم سيستان و بلوچستان در همان ابتداي شروع سخنانشان مشخص هست. آنجا که فرمودند: «مي‌خواهم آن تصوير غلطي را که دشمنان اين ملّت از برخي از مناطق کشور ارائه‌ مي‌کنند باطل کنم؛ من مي‌خواهم حقيقت را براي افکار عمومي در زمينه‌ي برادرانمان در بخش‌هاي مختلف کشور روشن کنم.» اين سخنان به‌خوبي نشان مي‌دهد که رهبري اين ديدار را براي دفاع از مردم اين ديار و نشان دادن واقعيت اين منطقه برگزار کرده‌اند. به تعبير ديگر شخص رهبري احساس کردند که بايد جهت مقابله با تصوير غلط از مردم جنوب شرق ايران به ميدان بيايند. اين ديدار در واقع جلسه دفاع رهبري از مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان در برابر دشمن و باطل کردن تصاوير غلط از اين منطقه در افکار عمومي بود.

وي بيان داشت: اما تصويري که ايشان از واقعيت سيستان و بلوچستان ترسيم کردند چه بود؟ در اين تصوير علماي مطرح شيعه و سني اين منطقه و مردم آن منطقه از قبل پيروزي انقلاب، با انقلاب همراهي کردند. ارتباط شخص رهبري با بسياري علماي اهل سنت منطقه نه‌تنها بسيار گسترده بلکه قدمتي به‌اندازه نيم‌قرن دارد. شخصيت‌هاي بزرگي از شيعه و سني در راه انقلاب، وحدت، جنگ تحميلي و امنيت ملي جنوب شرق جان خود را تقديم اسلام و انقلاب کرده‌اند. مجموع اين علامت‌ها همان چيزي است که شناسنامه واقعي مردم سيستان و بلوچستان را شکل داده و به همين دليل نيز رهبر معظم انقلاب با استناد به اين ويژگي‌ها سيستان و بلوچستان را «منطقه انقلاب» ناميدند.


حجت‌الاسلام به هفته دفاع مقدس هم اشاره داشت و افزود: به هفته دفاع مقدس نزديک مي‌شويم ياد آن ايام را گرامي مي‌داريم؛ و اين را به همه دشمنان نظام اسلامي يادآوري مي‌کنيم که آن دوران براي شما که با تمام عده و عُده در مقابل ملتي که چيزي نداشت تاب نياورديد را فراموش نکنيد و اين را هم فراموش نکنيد که امروز سي سال قبل نيست.

وي اظهار داشت: اين امپراتوري ضربه خورده امروز با جمع‌کردن تمام عده و عده خودش دوباره به ميدان آمده هم‌فشار اقتصادي مي‌آورد هم مشکلات سياسي فراهم مي‌کند هم در مسائل فرهنگي و اجتماعي خلل ايجاد مي‌کند. او صحنه جنگ را عوض کرده است او انواع فتنه‌ها را در طول اين سال‌ها آزمايش کرده تا به يک مدل براي نابودي ايران برسد و البته مردم ما هم در اين کوره انقلاب پخته‌تر و پخته‌تر شده‌اند و در بزنگاه‌ها تصميمات درست مي‌گيرند و از کيان خودشان، دينشان و انقلابشان دفاع مي‌کنند.

وي عنوان داشت: آن روز مي‌خواستند ايران را با جنگ سخت به‌زانو درآورند و امروز مي‌خواهند مقاومت مردم را با جنگ نرم و تصرف در افکار و عقايد و روايت‌هاي نادرست و انحرافي، با مارپيچ سکوت، با در برابر هم قرار دادن مردم، با بي‌اعتبار کردن قانون رسمي و دستگاه‌هاي قانوني، با از بين بردن امنيت کشور و امثال اين‌ها به‌زانو درآورند.


انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html